زیر منوهای تعاریف نرم افزار حضور و غیاب از اصلی ترین مواردی است که هر کاربر نرم افزار باید با آن آشنا باشد. ما در این مقاله به طور کامل به توضیح آن می‌پردازیم.

همچنین شما می‌توانید علاوه بر مطالعه کامل مقاله، ویدیو آموزشی زیر منوهای تعاریف نرم‌افزار حضور و غیاب نوین پرداز را هم مشاهده کنید.

بعد از نصب نرم افزار روی سیستم خود و انتخاب سال کاری کافیه چند لحظه صبر کنید تا نرم افزار برای شما باز شود. در نوار بالا نرم افزار سمت راست منوهای اصلی را مشاهده می‌کنید که در ادامه مقاله به توضیح تمامی زیر منوهای تعاریف می‌پردازیم.

در این زیر منو می‌توانید کاربرانی که مجاز به استفاده و ورود به نرم افزار حضور و غیاب هستند را تعریف کنید. به طور مثال یک کاربر با عنوان حسابدار و با پسورد مربوط به خودش را تعریف کنید، ممکن نیاز باشد دسترسی هایی که شما به عنوان مدیر مجموعه، به بخش های مختلف نرم افزار دارید را کاربران دیگر نداشته باشند که می‌توانید بعد از انتخاب کاربر سطح دسترسی را از قسمت تعیین سطح دسترسی مشخص کنید.

زیر منوهای تعاریف نرم افزار حضور و غیاب

در این زیر منو شما مدل دستگاه و شماره دستگاه خود را تعریف می‌کنید، لازم به ذکر است ارتباط بین نرم افزار حضور و غیاب و دستگاه های حضور و غیاب به سه روش  آفلاین، آنلاین و ارتباط از راه دور انجام می‌شود.

زیر منوهای تعاریف نرم افزار حضور و غیاب

در این زیر منو نام شرکت، کارفرما و آدرس را وارد می‌کنید و بخش کد کارگاه و موارد دیگر برای آن دسته از کاربرانی است که قصد دارند لیست بیمه پرسنلشان را از طریق نرم افزار نوین پرداز به سازمان تأمین اجتماعی ارسال کنند.

زیر منوهای تعاریف نرم افزار حضور و غیاب

در زیر منو تقویم نرم افزار، بصورت پیش فرض مناسبت ها و تعطیلات رسمی تعریف شده است. اگر بنا‌به دلایلی تعطیلی جابجا شد مثل عید فطر 1401 فقط کافی است از گزینه بروزرسانی تقویم، تقویم نرم افزار را بروزرسانی کنید. لازم به ذکر است برای بروزرسانی نرم‌افزار حتما باید به اینترنت دسترسی داشته باشد در صورتی که به اینترنت دسترسی نداشتید می‌توانید به صورت دستی این تغییر را اعمال کنید.

زیر منوهای تعاریف نرم افزار حضور و غیاب

در این زیر منو شما می‌توانید انواع شیفت ها را برای نرم‌افزار خود تعریف کنید. در پنجره‌ای که مشاهده می‌کنید سه نوع شیفت تعریف شده است: شیفت عادی، شیفت شناور، شیفت چرخشی. شما می‌توانید ویدیو توضیحات کامل انواع شیفت را در این لینک مشاهده کنید.

گاهی ممکن است یکی از پرسنل شما که از ابتدا تا انتهای قرارداد شیفت کاری  مشخصی دارد طی یک روزهای خاص قصد دارد در ساعاتی متفاوت در محل کار حضور داشته باشد که در اینجا شما می‌توانید از زیر منو شیفت برنامه‌ ریزی استفاده کنید. 

زیر منوهای تعاریف نرم افزار حضور و غیاب

بصورت پیش فرض در نرم‌افزار تعدادی مرخصی استحقاقی، استعلاجی و… تعریف شده است که می‌توانید این موارد را در زمان ثبت مرخصی برای پرسنل لحاظ کنید، در صورتی که مرخصی انتخابی شما در لیست نبود فقط کافیه از قسمت “اضافه” مرخصی مورد نظر خود را تعریف کنید.

زیر منوهای تعاریف نرم افزار حضور و غیاب

در این زیر منو می‌توانید پرسنل خود را تعریف کنید فقط کافیه قسمت اطلاعات عمومی را کامل کنید به همراه کدی که برای پرسنل در دستگاه حضور و غیاب تعریف شده است.

زیر منوهای تعاریف نرم افزار حضور و غیاب

این زیر منو شامل مزایا و کسوراتی که برای هر شخص در قرارداد یا فیش حقوقی پرسنل در نظر گرفته می‌شود، این مزایا و کسورات بصورت پیش فرض روی نرم‌افزار تعریف شده است که اگر حساب مورد نیاز شما در لیست نبود، می‌توانید بصورت دستی اضافه کنید ضمن اینکه مزایا و کسورات در قرارداد برای هر شخص هم لحاظ خواهد شد.

زیر منوهای تعاریف نرم افزار حضور و غیاب

در این زیر منو بعد عبور از “تهیه گزارش” ” اضافه” کافیست موارد خواسته شده در‌ پنجره‌ های:‌ اطلاعات‌عمومی، اطلاعات‌حقوقی،‌ اطلاعات‌استخدامی‌ و مزایا-کسورات را به ترتیب کامل کنید.

زیر منوهای تعاریف نرم افزار حضور و غیاب

پایه سنوات همان مبلغی که به شخص تعلق می‌گیرد که بیشتر از یکسال در مجموعه‌ای مشغول به کار هست و طبق جدول قانون کار هر ماه در فیش حقوقی شخص لحاظ می‌شود در حقیقت این قانون از طرف اداره کار برای ایجاد اختلاف حقوقی بین کارگران که سابقه کاری بیشتری دارند نسبت به کارگران که سابقه کاری کمتری دارند، وضع شده است.

زیر منوهای تعاریف نرم افزار حضور و غیاب