نرم افزار Access Database Engine

نرم افزار Access Database Engine یکی از پرکابرد ترین نرم افزار های این روز هاست و امروزه کمتر کسی است که با مجموعه نرم افزاری Microsoft Office آشنا نباشد، یا بعضی از کاربران بطور دائم و روزمره با نرم افزارهای مانند Word ،Excel ،Access و غیره سر و کار دارند بی آنکه بدانند این نرم افزارها مربوط به کمپانی مایکروسافت می باشد.

این مجموعه نرم افزاری می تواند علاوه بر رفع بسیاری از نیازهای کاربران عادی از جمله ایجاد فایل های متنی پویا، فایل هایی مناسب پرزنت و آموزش، بانک اطلاعاتی و غیره، امکانات بسیار مهم و زیادی را برای توسعه دهندگان نرم افزاری را فراهم نموده است.

مانند نرم افزار Access که با ایجاد یک پایگاه داده خیلی قوی می تواند مکمل خوبی برای یک نرم افزار تحت ویندوز باشد.

اما هر توسعه دهنده ای در ابتدا باید با نرم افزارهای آفیس ارتباط برقرارنماید و بتواند اطلاعات را از این نرم افزارها واکشی یا اصطلاحا “Import” نماید.

Microsoft Access Database Engine این امکان را برای توسعه دهندگان فراهم نموده است.

این نرم افزار یا با مفهوم صحیح تر Component جهت تسهیل انتقال داده از نرم افزارهای آفیس به نرم افزارهای غیر آفیس توسط کمپانی Microsoft ارائه شده است.

به طور مثال دریافت لیست اشخاص یا کالاها از  Excel و ثبت آن در نرم افزار حسابداری نوین پرداز و یا دریافت اطلاعات تردد اشخاص از دستگاه حضورغیاب NP620 در نرم افزار حقوق و دستمزد.

راهنمای نصب نرم افزار Access Database Engine

1 – از پوشه دانلود شده نرم افزار AccessDatabaseEngine را اجرا نمایید .

2 – گزینه I accept the terms in the License Agreement را انتخاب نمایید .

3 – در این مرحله مسیر پیش فرض نصب نمایش داده شده که صورت نیاز می توانید مسیر نصب را تغییر دهید و بر روی Next کلیک نمایید .
4 – منتظر بمانید عملیات نصب بطور کامل انجام شود .

5 – پس از اتمام بر روی OK کلیک نمایید .