دستگاه‌های تشخیص چهره با نور مرئی به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها در زمینه احراز هویت و کنترل دسترسی شناخته می‌شوند. این دستگاه‌ها با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری عمیق، توانایی شناسایی چهره را به طرز چشمگیری افزایش داده‌اند و در مقایسه با سیستم‌های قدیمی‌تر که از فناوری مادون قرمز استفاده می‌کردند، مزایای قابل توجهی دارند.

فناوری تشخیص چهره با نور مرئی چیست؟

نور مرئی بخشی از طیف الکترومغناطیسی است که چشم انسان قادر به دیدن آن است و شامل رنگ‌های مختلف از قرمز تا بنفش می‌شود. این نوع نور در دستگاه‌های تشخیص چهره به عنوان منبع نوری برای شناسایی چهره افراد استفاده می‌شود.

سیستم تشخیص چهره با نور مرئی، مبتنی بر فناوری نور مرئی است، که میتواند عمق یا به اصطلاح ساده تر تصاویر زنده را تشخیص دهد.

سیستم تشخیص چهره با نور مرئی 1

تشخیص چهره یکی از پیشرفته ترین فناوری های بیومتریک و کنترل تردد است. نسخه های پیشین این دسته محصولات به دلایلی مانند سیستم عامل های سخت افزاری و عملکرد متوسط، آسیب پذیر در برابر روشنایی خارجی، الزام زاویه دوربین و محل قرار گرفتن کاربر برای برخی مجموعه های بزرگ قابل قبول نبودند.

نوین پرداز، پیشرو در عرصه تکنولوژی های نوین

لذا برای جبران این کمبودهای تکنولوژیکی، ما یک فناوری کاملا جدید تشخیص چهره را توسعه داده ایم که ویژگی اصلی آن استفاده از فناوری تشخیص عمق است.

این تکنولوژی که برای اولین بار با این شکل در ایران توسط متخصصین و کارشناسان شرکت نوین پرداز طراحی و تولید شده میتواند جایگزین بی نظیری برای دستگاه های کنترل تردد در ادارات دولتی و شرکت های بزرگ صنعتی و دارویی و… باشد.

سیستم تشخیص چهره با نور مرئی

گفتنی ست تکنولوژی تشخیص چهره Visible Light یا نور مرئی توسط دولت های آمریکا، چین و روسیه در حال استفاده در مراکز مهم و ادارات وابسته است. [منبع]

حداکثر امنیت و حفاظت در برابر شناسایی جعلی

محافظت در برابر شناسایی جعلی یکی از مهمترین وظایف انواع فن آوری های بیومتریک از جمله تشخیص چهره است. استفاده از عکس یا فیلم صورت ساده ترین و محبوب ترین راه برای دور زدن تأیید هویت است!

برای محافظت از سیستم در برابر چنین شرایطی، ما یک ماژول نرم افزاری برای تشخیص یک شخص “زنده و حاضر” ایجاد کردیم که به لطف الگوریتم های جدید و خاص خود قادر به رفع مشکلات پیشین در تشخیص چهره است. این تشخیص چهره بر اساس بررسی تفاوت بین یک فرد واقعی و یک عکس یا ویدیو در واقع با تشخیص عوامل مختلف مانند نور، بافت و وضوح تصویر زنده و حاضر است که باعث میشود این دو از هم قابل تشخیص باشند.

الگوریتم های بهینه سازی شده

در سیستم جدید تشخیص چهره(تشخیص چهره توسط نور مرئی) طبقه بندی ویژگی‌های نادر برای افزایش سرعت تشخیص و کاهش قدرت پردازش لازم استفاده می شود.

این نمایش از ویژگی های خطی ریاضی پیکسل های همسایه و یک الگوی منحصر به فرد برای تمایز ویژگی ها استفاده می کند. استفاده از الگوریتم های بهینه شده امکان شناسایی فرد و همچنین تفکیک افراد مختلف در یک مکان را در کمتر از 1 ثانیه را فراهم می کند.

از طرفی تشخیص چهره معمولا در محیطی ایده آل انجام می شود که شدت منابع نور، زاویه دید و فاصله تا دوربین بسیار مهم است و عدم رعایت موارد ذکر شده میتواند باعث عدم تشخیص چهره افراد شود.

سیستم تشخیص چهره با نور مرئی 2

تکنولوژی تشخیص چهره توسط نور مرئی یا Visible Light این امکان را فراهم می‌کند تا به طور کاملا دقیق ویژگی هایی که پیش از این به آن اشاره کردیم را بررسی کند تا تفاوت ها را در فاصله های مختلف، موقعیت ها، زاویه های دید و روشنایی منابع نور بررسی کند.

این قابلیت باعث میشود تا حتی اگر فاصله، نور و زاویه کمتر از ایده آل باشد، اختلالی در اسکن چهره اتفاق نیفتد و سیستم می تواند در هر شرایطی، وظیفه خود که اسکن دقیق چهره افراد هست را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

مزایای استفاده از نور مرئی

سرعت تشخیص بالادستگاه‌های تشخیص چهره با نور مرئی قادرند چهره‌ها را در کمتر از ۰.۵ ثانیه شناسایی کنند، که این امر موجب کاهش زمان انتظار در فرآیندهای ورود و خروج می‌شود.

دقت بالاتر: با بهره‌گیری از الگوریتم‌های یادگیری عمیق، دقت تشخیص این دستگاه‌ها به طرز قابل توجهی افزایش یافته است. این فناوری توانایی شناسایی چهره‌های پوشیده (مانند استفاده از ماسک) را نیز دارد.

عملکرد در شرایط نوری مختلف: برخلاف سیستم‌های مادون قرمز که در شرایط نوری نامناسب دچار اختلال می‌شوند، دستگاه‌های نور مرئی قادر به عملکرد مؤثر حتی در محیط‌های پرنور یا کم‌نور هستند.

قدرت سخت‌افزاری: این دستگاه‌ها معمولاً از پردازنده‌های چند هسته‌ای و حافظه‌های بزرگتری بهره می‌برند که امکان پردازش سریع‌تر و ذخیره‌سازی اطلاعات بیشتر را فراهم می‌کند.

قابلیت توسعه نرم‌افزاری: به دلیل استفاده از سیستم عامل اوپن سورس، این دستگاه‌ها قابلیت توسعه نرم‌افزاری بیشتری دارند که امکان افزودن ویژگی‌ها و بهبود عملکرد را فراهم می‌کند.

دستگاه های حضور و غیاب نوین پرداز با قابلیت تشخیص چهره از طریق نور مرئی

شرکت نوین پرداز در راستای تحقق اهداف خود، که نوآوری در کسب و کار است، به تازگی از تکنولوژی تشخیص چهره با نور مرئی در دستگاه های حضور و غیاب خود استفاده کرده است.

برای مشاهده محصولات و اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

دستگاه حضور و غیاب با استفاده از تکنولوژی نور مرئی نوین پرداز - NP770